
Radiograf Rådet refunderer dit autorisationsgebyr
1. juli 2024 steg autorisationsgebyret fra 313 kr. til 1.295 kr. Radiograf Rådet tilbyder at betale dimittendernes gebyr, hvis de er medlemmer. Her gennemgår vi frister for indmeldelse og hvordan du får refunderet dit autorisationsgebyr.
Få refunderet dit autorisationsgebyr
For at få refunderet dit autorisationsgebyr skal du være medlem af Radiograf Rådet. Fristen for indmeldelse afhænger dog af, hvornår du dimitterer.
Hvis du færdiggør din uddannelse senest sommeren 2026, refunderer vi dit autorisationsgebyr, hvis du er medlem af Radiograf Rådet senest d. 1. juli 2025.
Færdiggør du derimod din uddannelse efter sommeren 2026, skal du være medlem af Radiograf Rådet mindst ét år, inden du dimitterer, hvis du ønsker at få refunderet dit autorisationsgebyr.
Sådan fungerer det
Vi refunderer dit autorisationsgebyr over din kontingentbetaling. Det betyder, at du får 1.295 kr. i rabat fordelt ud på de fire første opkrævninger.
Du kan få refunderet dit autorisationsgebyr, når du er i arbejde og er fuldtidsmedlem af Radiograf Rådet.
Så når du har underskrevet din kontrakt med arbejdspladsen, skal du sende en mail til kontakt@radiograf.dk og oplyse, hvilken afdeling du ansættes på. Derudover skal du sende kvitteringen fra Styrelsen for Patientsikkerhed, så vi har dokumentation for, at du har lagt ud for autorisationsgebyret.
Herefter vil refusionen af gebyret træde i kraft.
Vælger du at tage et sabbatår eller at gå på barsel efter endt uddannelse, vil du først få refunderet dit gebyr, når du derefter begynder i arbejde.
Spørgsmål om ordningen kan stilles til Radiograf Rådet på kontakt@radiograf.dk.
