Region Midtjylland
Regionsbestyrelsen er nedsat direkte under Radiograf Rådets Hovedbestyrelse og arbejder for medlemmer, der er ansat i Region Midtjylland.
Medlemmer af regionsbestyrelsen
Bestyrelsen består af Regionsformand, næstformand og 5 bestyrelsesmedlemmer og et medlem fra RSD. Regionsbestyrelsen er valgt af regionsgeneralforsamlingen – senest i marts 2018.
Suppleanter
Ditte Lykke Nielsen, dilyni@rm.dk
Heidi Ibsen, heidibse@rm.dk
Kirsten Sangill, kisang@rm.dk
Maria Larsen, maricell@rm.dk
Om regionsbestyrelsen
Vi er en bestyrelse som på nuværende tidspunkt er sammensat af Radiograf Rådets medlemmer fra forskellige hospitaler i Region midt, pt. vi er Radiografer fra 4 hospitalsmatrikler.
Mødefrekvensen i regionsbestyrelsen følger Hovedbestyrelsen – sædvanligvis har vi Regionsbestyrelsesmøde 1-2 uger før hovedbestyrelsesmødet. Arbejdet i bestyrelsen foregår som hovedregel fra 16.30-19.00 på hverdagsaftener og afsluttes oftest med fælles aftensmad.
Regionsbestyrelsesmøderne indeholder altid en gennemgang af dagsordenspunkterne til Hovedbestyrelsesmødet for at kvalificere Regionsformanden pointer til Hovedbestyrelsen. Desuden er der altid orientering omkring økonomi, aktiviteter Regionsformanden har deltaget i.
Bestyrelsesmedlemmerne får kørselsgodtgørelse for transport til og fra Regionsbestyrelsesmøder.
Der kan være drøftelser som foregår pr. mail.
Regionsbestyrelsesmedlemmerne er automatisk delegerede i Radiograf Rådet og dermed har de stemmeret ved Radiograf Rådets kongresser – Radiograf Rådet Region Midt har i alt 10 delegerede.
Ressourcer
Er du interesseret i bestyrelsens arbejde? Find nedenfor nødvendige dokumenter og informationer, der hjælper dig med at forstå bestyrelsens arbejde.
Regionsgeneralforsamlinger
Alle regioner afholder ordinær regionsgeneralforsamling i perioden 1. marts – 15. april, hvert tredje år, med år 2006 som udgangspunkt.
Herunder kan du se beretning/præsentation og referat fra regionens seneste generalforsamlinger.
Afregningsblanket
Når du har været til et møde eller andet arrangement i regi af Radiograf Rådet, som berettiger til honorar eller tabt arbejdsfortjeneste, skal du udfylde en afregningsblanket.
Du skal udfylde alle felter og sende den til jeanette@radiograf.dk.
Har du yderligere udlæg i form af kørsel, småfornødenheder, flybillet m.v., skal afregningen ske ved brug af zExpense.
Afregning i zExpense
Når du har været til et møde, et kursus eller andet arrangement i regi af Radiograf Rådet, som berettiger til refusion af rejseudgifter og andre udlæg i henhold til Radiograf Rådets rejseregler, skal du foretage din afregning elektronisk via zExpense.dk og eller benytte app’en zExpense.
Før du kan benytte zExpense, skal du oprettes som bruger. Dette kan du gøre ved at sende en mail til jeanette@radiograf.dk.
Log ind
Du skal logge ind via hjemmesiden www.zexpense.dk
Første gang du logger ind, skal du indtaste den mail, som du benytter hos Radiograf Rådet. Herefter indtaster du kodeord ”123456” og klikker på Login. Du kan nu ændre din adgangskode til din egen private.
Når du har oprettet et nyt kodeord, skal du fremadrettet logge ind med dette på forsiden af zExpense.dk
zExpense-app på din telefon
zExpense app’en kan installeres på alle smartphones. Vi understøtter iPhone, android og windows- telefoner. Sådan installeres zExpense på din smartphone:
- Åbn ”App Store” (iOS) eller ”Google Play” (Android) eller ”Store” (Windows phone), alt efter hvilken type telefon du bruger
- Søg på ”zExpense”
- Tryk på ”Installer”
- For at anvende app’en skal du logge ind med e-mail og password, som duogså anvender til www.zexpense.dk.
Spørgsmål
Spørgsmål til zExpense kan rettes til sekretær Jeanette Fischer, jeanette@radiograf.dk.